Comunicat de la Companyia de Jesús i Jesuïtes Educació

Davant les informacions que han aparegut aquest dimarts a diversos mitjans de comunicació, en relació a una denúncia d'un exalumne del col·legi Sarrià, per presumptes abusos comesos per un jesuïta, als anys 80, la Companyia de Jesús i la xarxa d'escoles Jesuïtes Educació han fet públic avui un comunicat.

En ell manifestem la nostra consternació i dolor per qualsevol tipus d'abusos ocorreguts en els nostres centres, o comesos per algun jesuïta. El comunicat, que ha presentat aquest matí el director general de Jesuïtes Educació, Enric Masllorens, anuncia que s'ha decidit incoar un procediment canònic, per investigar el cas. Masllorens ha explicat que en el marc de la investigació que Jesuïtes Educació i la Companyia de Jesús van anunciar el passat 13 de desembre, el passat 21 de febrer es va tenir una conversa amb un exalumne, que va explicar que tant ell com el seu germà haurien estat víctimes d'abusos sexuals per part del pare Pere Sala els anys 80, quan estudiaven al col·legi Sarrià. Des del primer moment, ha remarcat Masllorens, hem manifestat a tots dos germans la nostra acollida, suport i el desig de buscar la veritat i la justícia.

Junt amb la voluntat d'aclarir aquest cas i prendre totes les mesures que siguin necessàries, el comunicat reitera la petició de perdó, que ja en altres ocasions hem expressat, pel dany irreparable causat per algun dels nostres companys a aquells a qui havien de cuidar i protegir. El director general de Jesuïtes Educació ha recordat també la voluntat de transparència amb els casos que es puguin haver passat en el passat. Igualment ha explicat que en l'actualitat es treballa amb determinació perquè tots els nostres centres siguin espais segurs, amb programes de formació i prevenció a les comunitats educatives; així com protocols per prevenir, detectar i gestionar casos d'abusos o conductes impròpies.

El correu escoltar@fje.edu segueix a disposició de qui vulgui fer-nos arribar alguna informació o inquietud sobre abusos ocorreguts en institucions de la Companyia de Jesús a Catalunya. En altres llocs on la Companyia de Jesús és present ja s'estan preparant les corresponents investigacions.

Descarregar el comunicat en aquest enllaç.